Zavolejte nám 778 752 778

Voda ovlivňuje a reguluje většinu procesů v našem těle. I proto bývá označována za životadárnou tekutinu. Aby byla opravdu dobrým pomocníkem, je třeba se naučit ji správně používat…

 

Lidské tělo potřebuje dostatečnou hydrataci. V opačném případě nebude fungovat tak, jak má. I proto by pití vody mělo mít určitý řád.

 

  1. Pijte pravidelně a často

Je důležité zásobovat organismus vodou v průběhu celého dne a nikoli nárazově. Tak se vyhnete zbytečnému zatížení ledvin a tělo se naučí s vodou správně hospodařit.

 

  1. Popíjejte

Pro organismus není příliš vhodné ani okamžité vypití sklenice naráz, byť v pravidelných intervalech. Daleko lepší je pít po malých doušcích – popíjet…

 

  1. Pozor na přehnané množství

Existuje spousta doporučení i tabulek, kolik bychom toho měli vypít. Pamatujte si ale, že obzvlášť v tomto případě rozhodně neznamená, že více rovná se lépe. Naopak. Při vyšší spotřebě vody můžete ledvinám spíš ublížit. Nemluvě o tom, že nadměrné množství tekutiny vyplaví z vašeho těla minerály a další důležité živiny. A kolik tedy pít? Přesné číslo by se mělo odvíjet od prostředí a životního stylu. Podle lékařů je vhodné denně vypít cca 1,5 – 2,5 l tekutiny v závislosti na aktuálním zdravotním stavu daného jedince.

 

  1. Ne všechno, co pijete, je vhodné

Do pitného režimu rozhodně nepatří všechno, co během dne vypijete. Tabu je káva, sladké limonády, alkoholické či energetické nápoje, ale také třeba ovocné džusy nebo polévky. Pozor na minerální vody a bylinkové čaje, které by měly být pouze třetinovou součástí pitného režimu.

 

  1. Vede pramenitá voda

Nejlepší je pití čisté pramenité vody. Vybírejte si prověřený zdroj. Držte se obecných doporučení k pití kohoutkové vody.

 

  1. Proč bylinkový čaj

I když by bylinkové čaje neměly tvořit základ pitného režimu, rozhodně do něj patří. A to už také proto, že při správném výběru mohou pomoci s různými zdravotními obtížemi.

  1. Balené vody

V případě balených vod máte určitou jistotu, co všechno se ve vodě skrývá. Proto pečlivě sledujte etikety. Ekologičtější variantou jsou zásobníky na vodu, kam se stáčí leckdy zajímavé prameny, jako například Aqua Angels, což je voda z islandského pramene Kaldárbotnar, kterou distribuje společnost Aquara. Tento pramen je výjimečný vysokou koncentrací kyslíku a nízkou mineralizací, takže nabízí uživatelům jemnější a příjemnější chuť.

 

  1. A co klasický čaj?

V případě klasického čaje byste k jeho zařazení do pitného režimu měli přistupovat stejně jako u bylinkové varianty. I zde máte možnost si vybrat s ohledem na své zdraví, černý, zelený nebo bílý.

 

  1. Zapomeňte na ledové tekutiny

I když máte pocit, že voda vytažená z mrazáku je obzvlášť v horkých dnech to nejideálnější řešení na zahnání žízně, opak je pravdou. Žízeň budete mít ještě větší a navíc si můžete přivodit nepříjemné zdravotní potíže. Nejlepší teplota vody k pití je kolem 10 °C.

 

  1. Džusománie

Víte, že v ovocných džusech, i těch bez cukru, se skrývá nemilé překvapení? Jsou přirozeně sladké a tedy i bohaté na kalorie. To je důvod, proč do denního pitného režimu patří maximálně sklenička, a to, vzhledem k zásobě energie, nejlépe ráno k snídani.

 

Více na aquara.cz

Sdílej tento příspěvek!

Související články